loading...

طراحی گرافیک رضاگراف

طراحی گرافیک رضاگراف - طراحی بنر - طراحی بروشور - طراحی کاتالوگ

مصاحبه با دکتر محقق

مهدی محقق، رئیس موسسه مطالعات اسلامی مک گیل و رئیس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در گفتگویی صمیمانه، خاطراتی از دوران تحصیل و تدریس خود را بازگو کرد.

خبرگزاری مهر، گروه دین واندیشه_ سارا فرجی: نام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نوعی با نام مهدی محقق گره خورده است و کسانی که با این انجمن آشنا هستند حتما تا به حال نام مهدی محقق را شنیده اند. البته نام این عالم و ادیب در حوزه های مختلف دیگری چون تاریخ علوم پزشکی، طب سنتی و نسخه پژوهی هم شنیده می شود. به دنبال سلسله گفتگوهایی که با چهره های ماندگار علم و فلسفه انجام داده ایم این بار به سراغ استاد مهدی محقق رفتیم و سرانجام قرارمان در یک عصر تابستانی در یک خانه باصفا هماهنگ شد و گفتگوی کوتاهی با این چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی انجام دادیم.

مهدی محقق زاده سال دهم بهمن ماه سال ۱۳۰۸ در مشهد است. ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ریاست موسسه مطالعات اسلامی مک گیل  ازجمله مسئولیت های او در طول این سالهاست. تدریس در دانشگاه های معتبر ایران و خارج از ایران از دیگر سوابق علمی او در طول این سالهاست. آنقدری به زندگی امیدوار و خوش بین است که وقتی در ابتدای مصاحبه در محاسبه سن او اشتباه کردیم، اعتراض کرد و گفت چرا من را پیر می کنید. دو خصوصیت اصلی و مهم یک معلم یعنی خوش سخنی و باحوصله بودن را با هم داشت و در طول یک ساعت مصاحبه چنان خوش خلق بود که اصلا متوجه گذشت زمان نشدیم. به گفته خودش همیشه معلم بوده و امروز هم با وجود مسئولیت های مختلف دوست دارد او را با عنوان معلم بشناسند.

ناصر بازدید : 81 یکشنبه 26 شهریور 1396 زمان : 19:48 نظرات (0)

عباس جعفری دولت آبادی

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای پنج استاندار به اتهام جرم انتخاباتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای جلسه دادستان تهران با اشاره به ضرورت «تحول دستگاه قضایی» به عنوان یکی از محورهای فرامین مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسوولین عالی قضایی در هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: پرسش این است که با قوانین و مقررات فعلی از جمله قانون آیین دادرسی کیفری جدید تا چه حد می‌توان در شیوه‌های تحقیق و رسیدگی تحول ایجاد کرد و در پاسخ به این پرسش، مرور قوانین در حوزه وظایف دادستان، بازپرس و ضابط موثر خواهد بود.

ناصر بازدید : 83 سه شنبه 03 مرداد 1396 زمان : 23:36 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: دلیل عجیب هیأت نظارت برای ردصلاحیت کاشانی/عدم التزام به قانون برای استادی که در دانشگاه قانون تدریس می‌کند+سند

در اقدامی سؤال‌برانگیز از سوی هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران، حبیب کاشانی، با سابقه 3 دوره پیاپی عضویت در شورای شهر تهران به دلیل عدم التزام عملی به قانون اساسی ردصلاحیت شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، این عضو اصولگرا جانباز، رزمنده و باسابقه شورای شهر تهران در حالی به استناد بند دال ماده 26 قانون انتخابات (ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ردصلاحیت شده است که استعلام از مراجع چهارگانه تایید وی را به دنبال داشته است و هیات نظارت، بر خلاف روال قانونی، راسا اقدام به ردصلاحیت وی کرده است.

 

ناصر بازدید : 106 یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 زمان : 22:59 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: میرزاده برکنار شد/ نوریان سرپرست موقت دانشگاه آزاد

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با تصمیم اکثریت اعضای هیأت امنای این دانشگاه برکنار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد طی جلسه‌ای محرمانه حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد را برکنار کرد.

 

بر اساس گزارش، میرزاده از سال 92 ریاست دانشگاه آزاد را برعهده داشت.

ناصر بازدید : 60 یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 زمان : 22:55 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: مردم از بحران اقتصادی سرخورده‌اند/ در اداره کشور سوءتدبیر و سوء مدیریت وجود دارد/ سرمایه‌های 96 درصد مردم در دست 4 درصد است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز در یک بحران اقتصادی به‌سر می‌بریم که این چالش و بحران باعث ناراحتی و سرخوردگی مردم ما شده است.

به گزارش خبرنگار انتخابات خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف کاندید انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز یکشنبه با سفر به ساری و شرکت در یادواره شهدای مدافع حرم یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشت.

 

وی با اشاره به دلاوری‌های شهدای مدافع حرم در خان طومان گفت: این عزیزان در محاصره کامل دشمن با دلیری جنگیدند و به شهادت رسیدند، هنوز هم پیکر برخی از آنها به کشور بازنگشته است.

ناصر بازدید : 67 یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 زمان : 22:53 نظرات (0)

فناوری اطلاعات > اینترنت - باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 14 اسفند 1395 می‌کنیم.

 

خبرآنلاین:

شماره 1 - باعرضه اولیه و موفقیت‌آمیز سهام اسنپ چت به مبلغ 3.4 میلیارد دلار، ارزش سهام این کمپانی در بورس 44 درصد رشد کرد.

شماره 2 - اشتباه مهندس آمازون باعث شد تا سایت‌ها و سرویس‌های زیادی ازجمله Slack از دسترس خارج شوند.

ناصر بازدید : 65 چهارشنبه 18 اسفند 1395 زمان : 14:36 نظرات (0)

تعداد صفحات : 15

درباره ما
طراحی گرافیک رضاگراف - طراحی بنر - طراحی بروشور - طراحی کاتالوگ
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 673
  • بازدید ماه : 1,086
  • بازدید سال : 12,252
  • بازدید کلی : 41,817